December 29, 2010

dorm-mates

salam.
entri ni sebenany nak knal kan la sedikit sebanyak budak dorm aku.hehe
16 org semuanya tp aku tunjuk sikit-sikit dulu yek.sabo2.aku tau korang tak sabar dah:D




jeng jeng jeng!


ni la ahli dorm SITI KHADIJAH.

Firstly,aku cite pasal ex-ctk dululah.hee:P

SATU

AIN SHAHIRA

-ex-CTK
-Penolong Ketua Pelajar a.k.a FARHAN NAJMAN
-pindah dorm MT akibat title PKP tuh.hee
-katil nombor 001
-ex-SPM candidates,gud luck result!
-baik,wat lawak saje ngan dak dorm  n CERDIK ok!jgn maen aw0k!

DUA
FARAH ATHIRAH

-pindah sebab nak balik negeri,KEDAH
-ex-PKPRS*panjangnye Penolong Ketua Pembimbing Rakan Sebaya a.k.a IZZAT HAFIZZUDIN dan      digantikan dengan kak farah chik
-aku terkejut dan sedih mase tu,dah tu tibe2 je kak dayah pggil budak dorm coz kak tirah nak pndah:(huhu
-katil 003
-sokmo wat sporting dalam dorm,aku suke!
-baek,tegas dan 'garang'.hehe..rndu nak tgk drama 'bawang puteh&bwg merah'
-ex-SPM candidates jugak,gud luck amek result nanti!

p/s:taknak dtg pekan da ker?hehe

Second,aku nak cite plak pasal budak dorm yg kekal pada tahun 2010 ni.Mestila dimulakan dgn ketua dorm kan.meh sini bce~

FATIN FARHANA

-org pggil dy BELLA,aku pun taktau ape sebabny.hehe
-KD CTK ni sesi 09/10 yg sgt berdedikasi
-comel lah suara dy cam org ny.
-katil 004 [dpan katil aku tuh,hihik]
-baik,rajin dan sokmo stay-up.pastu kjut dak dorm awal tuh =,=heee
-bakal arkitek kot sebab dy amek sen tknikal.btol ke?
-ex-SPM candidates jgak,jgn lpe sggah dorm bile amek reslt t!gud luck kak bella~

NUR SYAZWANIE
-ni aku pggil kak wanie
-sy suke la time kak wanie nyanyi sorg2 kat ats katil.tehheee
-ini org manyak stadi oo.sy konfem kak wanie stret a+.amin!
-PRS tuh

NOOR HIDAYAH
NURUL ASHIKIN
RAJA SITI AISYAH
NUR SYAKIRAH


AMIRAH HANIS
AINUL 'IZZATTI
NURUL ATILIAH
FARAH IZZATI
NUR SYAQIRIN
 MUNIRA *yg blah kiri tu

aku tunjuk dulu muke2ny.ade yg takde spt kak FATIN  AFIQAH,FATIN SYAHIRAH dan IZZATI SYAZWANI.sorilah takde gambar detail korg.yg atas2 tu sume aku amek kat facebook je.cukup tak 16??
takcukup?hish..mmgla.aku takde.okla..nanti aku masukkan.korg tgk je dulu.pasni lak aku smbong cite heh!sabar dong~



December 27, 2010

ini hanyalah copy je.


kalau nak tahu lebih lanjut lagi,sila klik SINI
MCKK TKC BRAINS INTERGOMB IGOP INTERPOL INTEK INSTAR SEPINTAR INTESABERSELANDAR INSOFT SDAR SHAH SSP SAS STAR STF SMAPK SMAPL SABDA SESDU SEMASHUR SESJO BAKTI KUSESS SESTER SAINSKU LABUAN LAHAD DATU SMACH MIRI SAMURA MOZAC SCIPP SAINA SERATAS SEMESRE SMESH SEMSAS ISKANDAR SESMA SEMUJI SEMESTI SEMESTA SCIEFER STJ SOKSEK.


berikut merupakan ranking PMR SBP 2008. :


Result PMR antre SBP sluruh Msia
1 SM SAINS HULU SELANGOR
2 SM SAINS SELANGOR

3 SM SAINS TUANKU SYED PUTRA
4 SEKOLAH TUN FATIMAH
5 SEKOLAH SULTAN ALAM SHAH
6 SM SAINS TENGKU MUHAMMAD FARIS PETRA
7 SM SAINS MACHANG
8 SEKOLAH SERI PUTERI
9 SEKOLAH DATO` ABDUL RAZAK
10 SM SAINS TENGKU ABDULLAH
11 SM SAINS JOHOR
12 SM SAINS RAJA TUN AZLAN SHAH
13 SEKOLAH TUANKU ABDUL RAHMAN
14 SM SAINS TUANKU JA`AFAR
15 SM SAINS SULTAN MAHMUD
16 SM SAINS MUZAFFAR SYAH
17 SEKOLAH SAINS SULTAN HAJI AHMAD SHAH
18 SM SAINS PASIR PUTEH
19 KOLEJ MELAYU KUALA KANGSAR
20 SM SAINS POKOK SENA
21 SBP INTEGRASI RAWANG
22 SM SAINS MIRI
23 SM SAINS SULTAN MOHAMMAD JIWA
24 SM SAINS SABAH
25 SM SAINS TUN SYED SHEH SHAHABUDIN
26 SM SAINS LABUAN

27 SBP INTEGRASI SABAK BERNAM
28 SM SAINS LAHAD DATU
29 SM SAINS TELUK INTAN
30 SBP INTEGRASI KUBANG PASU
31 SBP INTEGRASI GOPENG
32 SM SAINS KUCHING
33 SBP INTEGRASI TEMERLOH
34 SM AGAMA PERSEKUTUAN KAJANG
35 SBP INTEGRASI SELANDAR
36
SBP INTEGRASI PEKAN
37 SM AGAMA PERSEKUTUAN LABU
38 SBP INTEGRASI KUANTAN



dan berikut merupakan 10 SBP terbaik di Malaysia pada tahun 2009:


1. Kolej Tunku Kurshiah
2. Sekolah Seri Puteri
3. Sekolah Dato' Abdul Razak
4. Sekolah Tun Fatimah
5. SMS Tengku Abdullah
6. SMS Johor
7. SMS Hulu Selangor
8. Sekolah Sultan Alam Shah
9. Sekolah Tuanku Abdul Rahman
10. SMS Kuala Selangor



May 8, 2010

doa utk sahabatku!

Doa Untuk Sahabatku.....
Ya
Allah... panjangkan lah umur sahabatku,kurniakanlah kesihatan yang baik
padanya,terangilah hatinya dengan nur pancaran iman,tetapkanlah hatinya
,perluaskanlah rezekinya,dekatkanlah hatinya pada kebaikan dan jauhkan
hatinya pada kejahatan ,
tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama , dunia dan akhirat.
Ya
Allah....Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu..jika kau halalkan aku
merindui sahabatku janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan aku
pada cinta hakiki rindu abadi dan kasih sejati hanya untukMu.....
Ya Allah...kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan kecemerlangan hidup di dunia dan akhirat kelak...Amin..

uhibbuki fillah..^^

March 21, 2010

bace la kwan2 kuh;p

Dunia semakin tua, ibarat menunggu kapan akan hancur. Fitnahnya berlaku di mana-mana. Ketika bi’dah disunnahkan dan amalan sunnah menjadi bidah. Akhir zaman kini, berlaku banyaknya fikrah-fikrah, jama’ah-jama’ah dan parti-parti. Hanya satu yang selamat di sisi Allah iaitu fikrah an-najihah.

Siapakah fikrah an-najihah itu? Adakah tabligh, pas, hisbut tahrir, salafi, wahabi, asy ‘ari, umno, abim, ikhwatul muslimin dan lain-lain lagi? Hanya Allah yang maha mengetahui. Yang pastinya, mereka yang berpegang kepada al-Qur’an dan sunnah itulah fikrah an-najihah yang selamat dan benar itu.

Malangnya kebanyakan kelompok atau jama’ah kini banyak yang mendakwah termasuk fikrah an-najihah. Tapi, jauh dari pegangan al-Quran dan Sunnah. Malah berbaur khurafat dan bid’ah. Para pendahulu kita para sahabat, tabiin dan tabi’it tabi’in adalah sebaik baik umat selepas kewafatan rasulullah saw. Mentakfirkan atau mengkafirkan jauh sekali. Selagi “ kalimah laa ilaha illa Llah” telah diikrarkan, dia tetap muslim sampai bila-bila.

Bahana taksub, antara faktor timbulnya perpecahan dan kebencian antara umat Islam dari dulu sampai sekarang. Mereka menganggap jamaah atau kelompoknya yang paling benar. Akhirnya, mereka mengagungkan jamaah sendiri. Mengutuk dan mengkafirkan jamaah lain. Bukankah sepatutnya kita saling mengislah dan bertolak ansur dalam hal-hal yang diikhtilafkan atau diperselisihkan dan berkerjasama dengan perkara-perkara yang disepakati. Permusuhan sesama saudara semuslim semakin menjadi jadi.

Alangkah indahnya jika kita seperti iman as-Syafi’e dan Iman Malik (semoga Allah merahmati mereka berdua). Di antara murid dengan guru. Iman syafi’e dalam fatwanya menyunnahkan Qunut sedangkan gurunya Imam Malik tidak. Ketika Imam as-Syafie Qunut imam Malik akan turut qunut. Begitu juga sebaliknya, apabila Imam Malik menjadi iman di kala subuh beliau tidak berqunut maka imam as-Syafie sebagai makmum tidak Qunut.

Ini antara salah satu contoh yang perlu kita ikuti. Iaitu perlunya ada keterbukaan, kelapangan dan tidak memudah menolak pendapat orang lain. Selagi ia tidak bertentangan dengan al-Quran dan sunnah. Namun perlu diingat setiap amalan yang kita lakukan hindari dari taqlid buta atau ikut-ikutan tanpa ada nas baik al-quran dan hadis, ijma ulama dan qiyas.

Sedih rasa hati penulis melihat banyaknya blog-blog Islam kita yang katanya berpegang kepada Al-quran dan sunnah saling mengkafirkan, Saling mengutuk antara satu sama lain, saling benci membenci dan 1001 akhlak negatif yang ditonjolkan. Padahal ulama imam al-mazaahib atau imam mazhab menghormati pendapat orang lain selagi ia tidak bertentangan dan berpandukan pada hujah dan dalil-dalil benar.

Perlukah kita mempermasalahkan qunut atau tidak qunut? Atau membaca yasin pada malam jumaat atau tidak? Atau tahlil atau tidak. Padahal masing masing punya hujah dan dalil-dalil. Sedarkah kita masalah umat lagi besar berbanding masa’alah furu’(cabang) ini. Masyarakat semakin keliru untuk memilih manakah Islam yang benar. Akhirnya lari dan takut mendekati masjid. Takut mengikuti pengajian dan taklim. Takut menghadiri ceramah dan tazkirah.

Penulis hendak mengajak para pembaca agar bersifat terbuka dan berlapang dada. Sematkan pada diri sikap husnuzhan atau bersangka baik kepada orang lain. Serta ikhlaslah dalam mengemban dakwah ini. Jika timbul su’uzan atau perasangka buruk kepada saudara kita semuslim walaupun berlainan aliran dan jama’ah beristigfarlahlah dan bertolak ansurlah dalam perkara yang diselisihkan itu. Ketahui sifat su’uzan ini adalah sifat mengikut hawa nafsu dan telunjuk syaitan semata.

Kalau nak mengkafirkan, membenci, muak, dendam,marah tujukanlah pada Yahudi laknatullah dan sekutunya Amerika yang terang-terangan memusuhi umat Islam di seluruh dunia. Membunuh saudara-saudara seislam kita. Baik itu di Palestin, Iraq, checnya,Khasymir, Patani, Filipina, poso, ambon dan banyak lagi. Sudah-sudahlah membenci sesama kita. Penulis khuatir Allah akan menhalang kita memasuki syurganya dan ridha atas amalan dakwah yang kita buat akibat perkara ini. Wallahu ‘alam Bisshawab.

March 15, 2010

PMR victim.

assalamualaikum.peepss:)


kat bawah ni kwan2 aq!! doakan la kami yer c0z
this year we gonna  sit 4 PMR!! 



2 PERKASA 2009


3 PERKASA 2010

SSTRAIGHT A's TOGETHER!!

oke la.nak gi bce buku.salam~


 
Copyright sns-sitinur.blogspot.com :)