Photobucket

April 2, 2016

ASTAR Caring Day 2016



fuhh berkobar nak tulis. taktau la nape harini macam so-so je produktiviti diri ini. ceh. dengan minggu depan ada dua test lagi gigih aku duk tulis ni. Semalam baru habis satu test dah. Hm. Minggu depan nak balik untuk midsem lagi,yuhuu. Bunyi macam stress but hari ni aku release kan stress jap. Dengan Apa? haaa, hari ni aku ada jadi volunteer untuk projek astar caring day so that im the member of ASTAR CaRing Team. YEah! Tahun lepas duduk kolej ni tak pernah join pon projek tu, Tahun ni saje la join, dengar kata best kan. 



Basically projek ni just macam buat humanity servis la.Dorang sebelum ni ada pernah pergi Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) pastu pergi rumah orang tua buat aktiviti jugak la. Yang join tu just AJK je lah. So that kali ni buat kat ASTAR/ kolej pertama UM (kolej aku la ==.). Dia minta la bebudak kolej jadi volunteer sebab kitorg akan assist budak-2 yang akan datang. Weee. 

Pagi-2 dah start dah program ni tunggu bebudak datang. Budak tu biasanya dorang panggil dari rumah anak yatim, sindrom down etc.  Banyak game yang dorang sediakan untuk bebudak tu main. Aku pon heksaited nak main dik oii. Haha. 

Jom tengok gambar before bebudak tu datang :







Final briefing dari biro aktiviti


Dalam lapan setengah tu dorang dah start sampai dah. should be 2 volunteers assist one children but at that time i have no partner so that i take one children only hihi. Awal-2 sampai tu dorang amek goodies bag dengan marble robot(mainan budak), aku rasa nak amek satu je bagi adik aku haha. Pastu kena tukar baju yang ada dalam beg tu.

Welcome to ASTAR!

Dik,beratur dik :D

Our maskot, Helang

Outdoor games

Ice breaking session

Kan aku cakap tadi aku amek sorang, kawan aku yang dua orang lagi amek sorang perempuan so aku decide la amek laki. Amek je mana-2 haha. Sekali amek budak tu nama dia fitri adanis (taktau ejaan betul cane), darjah 3. Sama umur ngan adik aku je tapi dia lagi kurus, ko makan ape je dik. adui. hihi

Enjoy the photo, nanti aku update lagi. (kena study weh,no more time)


senamrobik,lincah betul budak kecik tu!


CARE WITH LOVE, LOVE WITHOUT BORDERS !


Doakan aku boleh jawab test minggu depan,


0 smile (s) here :

 
Copyright sns-sitinur.blogspot.com :)