January 1, 2012

anda tahu tajuknya (^_^)


\ASSALAMUALAIKUM/

in the name of Allah,the most gracious and most merciful


SPM 2012 :D
senior year!
please be nice to me,ahhaaa.

__________________________________________________________________________

connect Celcom Broadband.
klik Google Chrome.
search blogger.com.
tengok dashboard.
______________________________________________________________

memang betul jangkaan aku.ramai post pasal tahun baru.post ni pun sengaja di editkan padahal dah beberapa hari di publishkan.tengok..betapa rojak campurnya ayat aku.ahh,tak kisahlah.
asalkan aku paham dan kau pun mungkin paham.abaikan.

*saranan:kuatkan volume lagu kat blog ni*

Tahun 2012.ape yang ade pada tahun tu.apa yang istimewanya kepada diriku ini.apa yang menggembirakan aku pada tahun itu.apa dan apa sebagai kata tanya.aku bertanya kepada diri apakah sudah siap untuk menuntut ilmu di sekolah berasrama penuh itu.apakah aku bersedia untuk menerima apa segala cabaran yang telah dirangcangkan oleh-Nya.apakah dan seterusnya apakah yang bermain dan berlegar-2 di fikiranku.rasanya bertubi-2 pertanyaan telah ditanyakan kepada jiwa dan raga ini.arghh,tension  menguasai.

setelah beberapa lama aku memikirkannya.aku berkata kepada diriku bahawa kau kena lebih banyak berubah dari dulu.bangkitlah dari semua belenggu itu.lenyapkan segala kekeliruan yang berada di mindamu.ahai,lemahnya aku ni.

okay,stop bab-2 serius ni.sempena tahun baru kita kena cheer up kan diri kita kan.so,kat sini aku nak korang tengok dan bukan setakat tengok je,doakan lah semoga semua yang di tulis tu akan tercapai hasilnya sebelum pengakhiran nafas aku ni.betul,ajal kita tak tahu kan.Allah yang menentukan semuanya.

PERANCANGAN dan PERSEDIAAN MENGHADAPI SIJIL PELAJARAN MALAYSIA 2012 di InSTAR

  • sentiasa mengambil sepenuh perhatian dalam kelas
  • tidak akan tidur lagi 
  • mengajar dan diajar subjek tertentu
  • tak membuang masa dengan perkara tak berfaedah
  • mematuhi jadual waktu persendirian
  • tak mengarut terlebih
  • skor semua subjek dalam setiap penilaian
  • baca yaasin dan mathurat setiap hari
  • membuat solat hajat,taubat serta dhuha
  • mendapat berkat dari Allah,parent,guru-2 serta rakan-2
  • cover balik subjek yang lemah dan tertinggal
  • memaksimumkan masa belajar dan meminimumkan masa bermain/gelak-ketawa bersama kawan tentang menda yang tak masuk pekse
  • menghafal surah hafazan Al-Sajdah dan Yaasin dengan lancar serta bertajwid
  • tidak mengecilkan/menyakitkan hati mana-2 pihak
  • menjawab past year questions
  • menjawab semua buku latihan yang ada
  • menjadi calon SPM yang bertanggungjawab
  • menjaga relationship dengan kawan-2
  • tak melepas je cakap
  • memantapkan dari segi rohani dengan mendekatkan diri kepadaNya
  • masuk dewan peperiksaan dengan tenang serta akal fikiran tak blank masa jawab pekse
  • menjadi ahli  senior yang baik kat juniornya

ya ampun,banyak bangat pointnya.korang jangan senyum-2 lak bace sambil hati tu cakap 'iyea dok budak' atau macam-2 lagilah.
bukan secara drastik la perubahan tu.doakan lah ea.aku pun kena la usahakan.aku percaya pada motto ni..


________________________________________________________________________
USAHA TANGGA KEJAYAAN

ALLAH TAK KAN MENGUBAH SESEATU KAUM TU JIKA DIA TAK MENGUBAH DIRINYA SENDIRI

PRACTICE MAKE PERFECT

INNALALLAHMAANA
_________________________________________________________________________
kalau nak ikot motto tu silakan,asalkan korang dapatkan apa yang telah dirancangkan.kalau korang guna motto tu tak berjaya jangan nak saman aku yea.mungkin Allah dah merancangkan yang terbaik buat kita.InsyaALLAH.
Sesungguhnya,kita hanya merancang dan Yang Maha Esa yang menentukan nya.tapi kalau takde usaha tak guna jugak kan.

di kesempatan ini,aku nak mengucapkan


SELAMAT TAHUN BARU 2012

jika anda calon SPM dan PMR


GOOD LUCK,CHAIYOK-2!!

dan jangan lupa doakan kepada calon SPM 2012 di MALAYSIA dapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan besar itu nanti terutamanya calon SPM 2012 InSTAR.INSYAALLAH boleh!!

ya allah,pada tahun baru yang penuh dengan nikmatMu ini,Kau berkatilah kehidupan kami,kehidupan ibu bapa kami,guru-2 kami,sahabat handai kami dan seluruh umat Islam di dunia ini.Ya Rabb,kau berikanlah kepada kami rezeki yang melimpah ruah dan halal.Kau bantulah kami di sekolah untuk meneruskan jihad kami di atas jalanMu ini yaAllah.kau bantulah saudara kami di negara yang sedang berperang menegakkan agamaMu ya Allah.Kau permudahkanlah urusan hambaMu yang lemah ini untuk terus berbakti kepada agama,masyarakat serta negara ini ya allah.Kau jauhkanlah kami dari godaan syaitan yang direjam itu ya allah.sesungguhnya kami ini lemah ya allah.Kau berikanlah dugaan yang boleh kami tangani dengan mudah ya allah.sesungguhnya kami ini seperti debu-2 kecil pada pandanganMu Ya rabb.Hanya kepada Engkau kami sembah dan hanya kepada Engkau kami meminta pertolongan.Kau perkenankan lah doa kami ini wahai tuhan sekalian alam.AMIN..



seorang hamba ,
SITINUR

0 smile (s) here :

 
Copyright sns-sitinur.blogspot.com :)