December 16, 2012

rindu

assalamualaikum



so,macamana cuti sekolah kalian.pasti meriah gempak kepoh dan sebagainya kan.terutama sekali bagi mereka yang nak memulakan sesi persekolahan mereka tak lama lagi.seronak kan??selamat memasuki ke sekolah semula yek adek-2.

ops,terlupa plak pasal budak-2 PLKN nih.untuk kawan-2 yang bakal menjadi wirawan dan wirawati negara,selamat berjuang,selamat menjadi katang,selamat mendapat kawan baru,selamat apa lagi eh?selamatlah dari semuanya.aku tau,korang semua mesti dah tak sabar nak pergi PLKN kan?semoga dapat input-2 berguna daripada sana.

sebenarnya aku tulis nih sebabnya aku memang dah rasa rindu gila kat kengkawan masa sekolah dulu(dulu tu macam dah lama sangat).lagi-2 kenangan sebelum SPM.macam-2 ragam kami ada.haha.


rasa-2 ada muka macam ni tak?


teringat plak kat budak-2 dorm yang sentiasa bergelak ketawa dengan sopan.kihkih.bercerita sehingga larut malam tapi aku tak join la sebabnya sokmo sangat tido awal.mereka-2 ni sangat awesome!kalau nak makan malam selalunya kami pergi bersama.

aku rindu lah nak buat rutin seharian kat asrama tu.basuh baju,memang dah kena setiap hari.kalau malas pun,mesin basuh ada.masukkan duit syiling,tunggu limapuluh minit then siap.pergi sidai kan.kalau mesin tu tak keluar air.kami memang rajin sangat masukkan berbaldi-2 air.sanggup kot tadah air semata-2 nak basuh baju..guna  mesin.sangat rajin.

pagi-2 kalau bangun awal ameklah baju yang pakai semalam pastu basuh.lagi-2 basuh kan?lah memanglah,ini sangat sinonim dengan perempuan.ape lagi ye rutin aku kat asrama?pergi sekolah.dah hidup nama pun sekolah berasrama penuh bukan nak bangga ye.aku rasa aku hidup kat instar selama 5 tahun tu sekejap je.adoi.

aku rindu nak kena mention nama dengan cikgu sebab tidur.ni lagi satu tabiat yang korang diharamkan tiru kalau nak berjaya.aku ni selalu sangat lalai dalam kelas.tidur tidur tidur.ahaha,malu kot bila kena ngan cikgu.takpe,tu kan kenangan.nak lagi aku ni duduk belakang skali dalam kelas.lagi la.sayup-sayup je dengar suara cikgu.haha.rindu jugak cikgu-2 yang selama ni telah mengajar kami menjadi murid yang cemerlang.alhamdulillah.TERIMA KASIH CIKGU:)



Oleh itu, ingatlah kau kepada Ku, supaya Aku membalas kau dengan kebaikan; dan bersyukurlah kau kepada Ku dan jgnlah kau kufur.- Al-Baqarah [152]






                   

0 smile (s) here :

 
Copyright sns-sitinur.blogspot.com :)