Photobucket

December 14, 2011

alhamdulillah

assalamualaikum.
hari ni saya dah belajar bermacam-macam perkara.
sakit dah mate ngadap screen ni.
kena pakai spek ni,huhu.
tengok.
aku dah edit macam-2 kat blog nnih
thanks kat sape yek?
nanty kreditkan lah.
kerana banyak menolong.
puas hati la gak.
hari ni buat kerja blog
esok wat kerja sekolah plak.
kire fair and square lah kan?
tapi header kat atas tuh tak reti nak ubah.
tolong-2 lah sape yang reti.
saya ni kuno sket.haha

tadi pergi kat home.
nampak ade satu artikel yang pendek tak pun cerita kot.
jom baca

Seorang lelaki NON-MUSLIM datang ke Malaysia untuk bercuti, kebetulan pada hari tersebut merupakan hari agama baginya, dia pun pergilah mencari GEREJA berdekatan tetapi tidak diketemui.
Akhirnya beliau bertanya kepada seorang wanita: "Saudaraku, dimana Gereja yang terdekat?"
Kemudian wanita itu menjawab: "Maaf, saya ISLAM."
Selepas itu, non-muslim tadi berkata: "Oooo.. Saya ingat kamu adalah sebahagian dari kami (bukan Islam) sebab biasanya seorang wanita ISLAM akan pakai penutup kepala (jilbab). Maaf², saya tadi tidak dapat MEMBEZAKAN awak ISLAM atau Kristian

 dah bace kan?
memang terasa gila lah bagi sesiapa yang terasa.
but aku rase ni memang btul.
kan dah hukum hakam nya begitu?
buat malu je lah.
aku sekadar berkongsi sahaja.
untuk mengingatkan kepada yang lebih baik.
insyaALLAH,kita sama-2 berubah ye wahai rakan seISLAMku?

sampai situ sahaja:)

assalamualaikum.
orait,

0 smile (s) here :

 
Copyright sns-sitinur.blogspot.com :)